Výlet do lesa se vydařil

Ve druhém pracovním říjnovém týdnu jsme navštívily s dětmi les nedaleko Starého Hrozňatova. Pan lesník Ing.Cekota byl naším trpělivým průvodcem. Děti se dozvěděly, jak se v lese máme chovat, jaká tam žijí zvířátka a co vše nám les nabízí… Procházka byla překrásná, počasí nám přálo a děti našly i pár lesních pokladů. Těšíme se na příště……

 
 
 
 
 

Desatero pro rodiče předškoláků

Co by mělo dítě  umět před vstupem do 1. třídy

Hygienické návyky

  • znát a dodržovat základní hygienické návyky – po použití WC  si umýt ruce
  • umět se samostatně oblékat, obouvat, zavázat si tkaničku, u stolování správně použít příbor

Komunikace a samostatnost

  • používat základy slušného chovánípozdravit, poprosit, poděkovat
  • umět se na čas obejít bez rodičů
  • znát základní údaje o sobě a své rodině – znát své jméno, bydliště, datum narození – věk, jména rodičů a sourozenců
  • v obchodě si umět říct o věc, kterou chce dítě koupit
  • rozlišovat prostorovou orientaci – co je nahoře, dole, mezi, před, za, nad, pod vedle, u …
  • vědět, kde je vlevo, vpravo
  • splnit zadaný úkol a soustředit se 10 – 20 minut
  • pracovat samostatně i ve skupině
  • vyjmenovat dny v týdnu, znát pojmy včera, dnes, zítra, ráno, dopoledne, poledne, odpoledne, večer, noc
  • mluvit bez logopedických nedostatků – správně vyslovovat všechny hlásky
  • mít dobré vyjadřovací schopnosti – umět souvisle vyprávět pohádku, příběh, popsat obrázek, dokázat mluvit o svých zážitcích, vyjádřit své pocity
  • odpovídat celou větou – být schopno reprodukovat složitější věty
  • zapamatovat si a zarecitovat básničku, zazpívat písničku
  • umět doplnit jednoduché protiklady
  • umět vytleskat rytmus
  • poznat první a poslední hlásku ve slově
  • pojmenovat a rozlišovat základní a doplňkové barvy, jejich odstíny
  • pojmenovat základní geometrické tvary – obdélník, čtverec, kruh, trojúhelník

Jemná motorika

  • stříhání nůžkami, vystřihování jednoduchých tvarů, vybarvování, kreslení, modelování, navlékání korálků
  • třídění drobných předmětů podle tvaru nebo jiných znaků – barvy, velikosti, …
  • umět zašroubovat matku, zapnout zip, knoflíky
  • umět složit jednoduché puzzle
  • umět pracovat s tužkou, vodovkami, temperami, pastelkami a dalšími barvami – prstovými, temperovými, …

Fyzická obratnost (hrubá motorika)

  • skoky snožmo i po jedné noze, přechod po lavičce nebo po rovné čáře nakreslené na zemi,zvládnout přeskočit překážku, házet míčem jednou rukou i obouruč, umět míč chytit, skákat přes švihadlo, umět kopat do míče, zvládnout skákat panáka a zopakovat několik tanečních kroků, umět udělat kotoul

Číselná představivost

  • umět počítat do deseti a spočítat několik předmětů – ne sčítat ani odečítat
  • zvládnout číselnou řadu do deseti – slovně
  • být schopno za pomoci názorného materiálu provádět jednoduché matematické operace – porovnat počet, zmenšit, zvětšit, porovnat velikost – více, méně, stejně

Grafomotorika    

  • správně držet tužku či jakékoli jiné psací potřeby mezi palcem a ukazovákem, „nerýt s nimi“
  • umět správně sedět u stolu tak, že má dítě nohy na zemi a jeho opřené ruce svírají v lokti pravý úhel
  • umět nakreslit rovnou čáru, kruh, obloučky, šneky, čtverec, vlnovky, smyčky
  • umět spojit rovnou čárou dva body v libovolném směru
  • umět nakreslit postavu s pěti prsty, hlavou, krkem, trupem, zvládnout doplnit i detaily – knoflíky, kapsy, boty apod.
  • umět obtáhnout psací písmo a překreslit tiskací písmeno, umět se tiskace podepsat
  • umět vybarvit omalovánku a dokreslit chybějící části obrázku
  • umět kreslit tak, aby byla kresba propracovanější a bohatější na detaily
 

Naše školní jídelna

V naší školní jídelně se vaří z čerstvých potravin a čerstvé zeleniny. Pro děti s alergií na lepek používáme bezlepkové jíšky a bezlepková ochucovadla jídel. Pitný režim je po celý den zajištěn konvicí s filtrovanou vodou s obsahem magnesia nebo šťávou a čajem. Pokrmy jsou určeny k přímé spotřebě bez skladování. Součástí každého jídelníčku je i seznam alergenů.

Image result for kresléná kuchyně