Milí rodiče, prarodiče, sourozenci, tety, strýčkové a přátelé,
v tomto bloku Vám budeme postupně přidávat náměty na činnosti s dětmi, které děláme s dětmi ve školce. Jelikož spousta dětí zůstala doma, tak věříme, že se Vám aspoň trošku budou hodit na zkrácení chvíle a zároveň s dětmi můžete strávit příjemně čas a v něčem je procvičit. Pokud budete mít nějaký tip, jak trávíte čas společně s dětmi Vy, můžete se s námi podělit v komentářích. (Kontakty – Napište nám) Děkujeme a přejeme hodně zdraví a příjemných chvil s Vašimi (našimi) dětmi.
Naše školková písnička – melodie “Prší, prší, jen se leje…”
Sluníčko už pěkně hřeje, jaro se na nás už směje,
kvete celá zahrada, to bude zas paráda.
Nebojte se, brzy zase, v naší školce uvidí se,
všechny šťastné dětičky, rozkvetou jak kytičky.
Ptáčata se v hnízdech smějí, na Koťátka zamávají,
Krtečci zas v povzdálí s Medvídkama dovádí.
Veverky si v parku hrají, Broučkové se usmívají,
léto přišlo mezi nás, už je zase hraní čas.
Léto
Sluníčko už pěkně hřeje, co to může znamenat?
Přeci, že je tady léto, můžeme se radovat.
Na zahrádce u babičky, koukneme se na kytičky.
Jé ty voní! To je krása! Barunka i Pepík jásá.
Na záhonku, dech se tají, jahůdky se červenají.
Vrhneme se na ně hned, chutnají jak sladký med……
Popletená zvířátka
Zvířátka se popletla – velryba má drápky?
S těmi nikam nedoplave, leda do pohádky.
Vlk má hrby od velblouda, liška zas kly sloní,
chudák stará koza Líza, křídla zbyla pro ní.
Kdo dopadl ze všech nejhůř? Tříbarevná kočička!
Má parohy od jelena, vždyť je na ně maličká!
My to ale napravíme, každý ať má, co má mít,
zvířátka jsou spokojená, nefňukají, mají klid.
Básnička s pohybem
Sluníčko se probudilo, (z dřepu do stoje snožmo, ruce kruh před tělem)
a paprsky zasvítilo, (stoj snožmo, ukazováčky ukazují na všechny strany)
pohladilo kytičky, (stoj snožmo, úklony hlavou stranou)
zvířátka i dětičky. (pohladíme kamaráda)
To vše udělalo jen, (stoj snožmo, mírný předklon)
aby měly hezký den. (tleskat)
Báseň ,,Slunce“
Vyšlo slunce, zasvítilo, (Chůze)
na nebi se otočilo, (Ruce v bok, otáčení)
každá kytka maličká, (Podřepy)
radost má ze sluníčka. (Ruce v bok, otáčení)
Ke slunci se naklání, (Úklony stranou ve vzpažení)
listy z hlíny vyhání.
Zpívánky
Tvoření s dětmi
Lapač snů
Pomůcky: Barevná vlna, korálky, pírka, plastový nebo papírový kruh (jakýkoliv)
Postup: Konec vlny přivážeme na kruh a postupně omotáváme okolo, dokud se nám nevytvoří pavučina, poté můžeme navléknout pár korálků a zavážeme. Poté přivážeme pět kousků vlny v různých délkách a na konce přivážeme pírka nebo korálky.
Motýlci
Pomůcky: Čtvrtka, nůžky, barevný papír, pastelky, lepidlo
Postup: Papírovou ruličku potřeme lepidlem a nelepíme kolem dokola barevným papírem a odstřihneme zbytek papíru, který je navíc. Poté si vyrobíme křídla, která můžeme ozdobit podle své fantazie. Přilepíme křídla a nalepíme očka a tykadla.
Pohybové činnosti, hry
Pohybová hra : Sluníčko
Spí a spí, slunce spí.
Kdo ho asi probudí?
My si na něj zavoláme.
Tím sluníčko přivoláme.
Vstávej slunce začni hřát,
my si s tebou chceme hrát.
Děti jsou v kruhu, jedno dítě (sluníčko uprostřed), ve dřepu naznačuje spánek. Ostatní chodí dokola. “Spí a spí”………šeptem. “My si na něj”………naznačujeme volání: “Vstávej slunce!”…..dupeme. My si s tebou……tleskáme. Dítě uprostřed se probudí a vybere další sluníčko, aby se probudilo ze zimního spánku.
KUBA ŘEKL
Dospělý udává dětem příkazy: “Kuba řekl…..” (např. “Kuba řekl: sedněte si”.) Děti je plní. Když ale dospělý vynechá “Kuba řekl” a vysloví pouze pokyn “sedněte si”, tak nesmí děti zareagovat. Kdo se splete, tak ze hry vypadne. Příkazy jsou na změny poloh a postojů “Kuba řekl: lehněte si”; “Kuba řekl: postavte se na 1 nohu”; “Kuba řekl: klekněte si”…..
NA MEDVĚDA
jedno dítě představuje spícího medvěda a ostatní děti se k němu pomalu přibližují, přičemž říkají říkanku:
“Vstávej, méďo, vstávej už, ty tak dlouho spíš, že nás nechytíš?”
Medvěd se probouzí a honí děti, které se běží schovat do vyznačeného domečku. Dítě, které medvěd chytí před domečkem, si vymění roli s medvědem. Do domečku za dětmi medvěd nemůže. Hra se opakuje dle zájmu dětí.
NA SOCHY
Děti běhají volně v prostoru v rytmu hudby, klavíru nebo jiného nástroje. Prudší úder znamená, že se děti zastaví a vytvoří nějaký postoj – sochu. Snaží se nepohnout. Na pokyn klavíru se začnou znovu pohybovat. Je možné běh prostřídat s jiným druhem pohybu – skoky, lezení, plazení… Kdo se pohne, musí splnit nějaký úkol nebo vypadává ze hry.
TV činnost – “Matějova akrobacie” – jednoduché cvičení s dětmi
Tv činnost – “Jóga s dětmi – cvičení s Péťou”
Pracovní listy, omalovánky
Práce Vašich (našich) dětí
Jsme moc rády, že s dětmi doma tvoříte a děkujeme za zpětnou vazbu a fotečky……..moc zdravíme.
Kačenka
Filípek
Filípek